Xalet Casa Trinxet. Viure en una obra mestra: art, societat, família i història

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.56349/emblecat.244

Paraules clau:

Puig i Cadafalch, Casa Trinxet, Modernisme, arquitectura

Resum

El xalet modernista Casa Trinxet (1904-1967) de l'arquitecte Puig i Cadafalch (1867-1956) va ser considerat per la premsa com a obra d'art mestra. Des de la versió familiar i els seus testimonis directes, em proposo donar a conèixer una breu història del que va significar viure hi per als Trinxet –família de les més importants  protagonistes de la indústria tèxtil catalana sorgida a principis del s. XX- i la seva aportació ètic-estètica. Una síntesi basada en el meu llibre de recerca sobre els Trinxet.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Referències

Camps Miró, T. (2021), "Les pintures de Joaquim Mir a la Casa Trinxet, novament". Emblecat. Estudis de la Imatge, Art i Societat. Nº 10. p. 89-118. DOI: https://doi.org/10.56349/emblecat.180

"El trágico final de la Casa Trinxet, una obra maestra del modernismo que perdió Barcelona" (18 de marzo de 2017), La Vanguardia.

Freixa, M. (2021), Puig i Cadafalch, arquitecte de Catalunya (1867-1956), congreso de los 18-21 de octubre de 2017. «Puig i Cadafalch, 150 anys després. La recuperació d’una personalitat clau per a la nostra historia», p. 555.

Martínez-Comín Trinxet, S. (2022), "Casa Trinxet de Puig i Cadafalch". Revisa Coup de Fouet, Nº 28. p. 76.

Panera, J. (2017), "The factory revivirá en Can Trinxet". La Vanguardia.

Permanyer, L. (1990), "Guía Doce días en Barcelona". La Vanguardia, Magazine. 12 de agosto de 1990. p. 43.

"Solicitan de ayuntamiento adquiera la Casa Trinxet, obra maestra del modernismo catalán" (20 de marzo de 1966), La Vanguardia.

Fuentes directas de los familiares, desde 1995.

Descàrregues

Publicades

2025-02-01

Com citar

Martínez-Comín Trinxet, S. (2025). Xalet Casa Trinxet. Viure en una obra mestra: art, societat, família i història. EMBLECAT, Estudis De La Imatge, Art I Societat, 1(13), p. 50–66. https://doi.org/10.56349/emblecat.244