Settanta Panini a Roma (1985), de Harald v Uccello

Una aproximació a l'obra de Cesare Pavese a través d'un itinerari cinematogràfic

Autors/ores

  • Mercè Alsina Jodar Grup d'Investigació AGI de la Universitat de Barcelona - Escola Elisava - Universitat Pompeu Fabra

Paraules clau:

muntatge, memòria, lloc, temps, montaje, memoria, lugar, tiempo, montage, memory, site, time

Resum

Aquest article analitza el film Settanta Panini a Roma (1985), del cineasta austríac Harald v Uccello i investiga les relacions que planteja en la pel·lícula amb el pensament de l’escriptor italià Cesare Pavese a través de les escenes, la composició de les imatges i la construcció d’un itinerari. En l’anàlisi s’aborden diferents aspectes sobre el fet de crear, com l’autoria, la generació de pensament o la interpretació del paisatge. Es posen en diàleg alguns pensaments de Pavese amb les escenes de la pel·lícula, així com s’explora la idea del trajecte en les obres d’ambdós autors que s’hi referencien.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Referències

Agamben, G. (1998), Image et mémoire, París, Hoëbeke.

Barthes, R. (1999), Mitologías (trad. Hector Schmucler), Mèxic i Madrid, Siglo XXI editores.

Barthes, R. (2009), La Cámara Lúcida (pròleg de Joaquim Sala-Sanahuja), Barcelona, Paidós.

Castelli, E. (1972), El mundo mítico de Cesare Pavese, Buenos Aires, Pleamar.

Deleuze, G. (DL1985), La Imagen-tiempo, estudios sobre cine 1 (trad. Irene Agoff), Barcelona, Paidós.

Didi-Huberman, G. (2000), Devant le temps. Histoire de l’art et anachronisme des images, París, Editions de Minuit.

Didi-Huberman, G. (2013), La imagen mariposa (trad. Juan José Lahuerta), Barcelona, Mudito & Co. Foucault, M. (1979), La arqueología del saber, México, Siglo XXI editores.

Krauss, R. (1997), El Inconsciente óptico (trad. J. Miguel Esteban Cloquell), Madrid, Tecnos.

Latour, B. (2007), Nunca fuimos modernos, ensayo de antropología simétrica, Buenos Aires, Siglo XXI.

Margulies, I. (2008), «Nothing happens. Time for Everyday in postwar Realist Cinema», Stephen Johnstone (ed.), The Everyday, London, Whitechapel, Cambridge, MIT, p. 126-130.

Pavese, C. (1971), L’ofici de viure, Barcelona, Anagrama.

Rancière, J. (2004), The politics of aesthetics, the distribution of the sensible (trad. Gabriel Rockhill i epíleg de Slavoj Zizek), Londres i Nova York, Continuum.

Valle Morán, I. (2011) «Il confino di polizia de Cesare Pavese», Cuadernos de Filología Italiana 361, 2011, Volum Extraordinari, p. 355-367.

Baudrillard, J. (1972), The Political Economy of the Sign. Mark Poster (ed.), Selected Writings, http://www.humanities.uci.edu/mposter/books/Baudrillard,%20Jean%20-%20Selected%20Writings_ok.pdf , 17-11-2013.

Pavese, C. (1935), Carta a la seva germana Maria. http://salvatoreloleggio.blogspot.com.es/2013/06/dal-confino-di-brancaleone-cesare.html , 23-11-2013.

Uccello, Harald v. (director) (1985), Settanta Panini a Roma (Pel·lícula), Torino: HVU.

Descàrregues

Publicades

2015-12-31

Com citar

Alsina Jodar, M. (2015). Settanta Panini a Roma (1985), de Harald v Uccello: Una aproximació a l’obra de Cesare Pavese a través d’un itinerari cinematogràfic. EMBLECAT, Estudis De La Imatge, Art I Societat, (4), 109–122. Retrieved from https://publicacions.emblecat.com/EMBLECAT/article/view/82

Número

Secció

Arts Visuals i Sonores