Mariano Andreu i John Gielgud en Much Ado About Nothing

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.56349/emblecat.166

Paraules clau:

Mariano Andreu, John Gielgud, Stratford upon Avon, Much Ado About Nothing, teatre

Resum

L’obra shakespeariana Much Ado About Nothing, posada en escena en Stratford upon Avon l’any 1949, va ser l’inici d’una estreta relació d’amistat entre l’actor-director John Gielgud i el dissenyador de vestuari i escenografies teatrals Mariano Andreu. La documentació, premsa i bibliografia recollides en aquest estudi mostra quan es produí la trobada, així com els preparatius i el ressò internacional de l’obra, amb un bon nombre de gires i reposicions.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Esther Garcia-Portugués, ArsNostrum

PhD in Art History

Historian and Art Critic (ACCA and AICA)

Referències

Beaumont, C.W. (1946), Ballet Design past and present, Londres, The Studio Ltd.

Bellveser, J., «Desde París. Cartelera (con pocas mayúsculas) de un comienzo de temporada», Teatro. Revista Internacional de la Escena, núm.1, Noviembre 1952, p.19-21.

Blum, R. (1937), Ballets de Monte-Carlo, Nice, Société Générale d’Imprimerie, ed. Marcel Roche.

Corathiel, E., «Creative Artists in the Theatre. Mariano Andreu», Theatre World, mayo 1960, v.LVI, núm. 24, p.18-21.

Destino, núm.796, 8/11/1952, p.28.

El Correo Catalán, 22/2/1963.

El Teatre Catalá 1915-1916, portades (núm. 171, 5/6/1915; núm. 232, 5/8/1916; núm. 233, 12/8/1916; núm. 234, 19/8/1916; núm. 235, 26/8/1916; núm. 236, 2/9/1916; núm. 237, 9/9/1916; núm. 238, 16/9/1916; núm. 241, 7/10/1916; núm. 242, 14/10/1916, y núm. 243, 21/10/1916)

Gasch, S., L’Expansió de l’art català al món, Barcelona, Impremta Clarasó, 1953.

Gielgud, J., «Benedick-Leontes-Cassius», Stage Directions, Londres, Heinemann (1963) 1964, p.36-43 i 34 il.

Lane, D. (1950), «At the play Much Ado About Nothing», Punch, 21/6/1950, p. 692.

Playfellow, Truth, 18/1/1952.

Punch, 23/1/1952, p. 152. DOI: https://doi.org/10.1063/1.1701965

Sandor, M. (1950), «Mariano Andreu. Original, vigoroso, audaz y gran artista», Lyra, Año II, núm.77-78, 1/2/1950.

The Morning Advertiser, Londres, 17 y 23/1/1952.

The New York Times, 7 y 16/6/1957

The New York Times, 18/9/1959, p.25

The Times, 21/4/1949; 18/5/1951; 12/1/1952; 17/5/1955; 7/5/1957; 13/5/1957, y 7/6/1957.

Trewin, J.C., «Moment of Crisis», John O’London’s Weekly, Londres, 1/2/1952, p. 103.

Curet, Francesc, Història del Teatre Català, Barcelona, Aedos, 1967.

García Portugués, Esther, «El reconeixement artístic de Mariano Andreu en el nostre país», Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Sant Jordí, núm. XXI, Barcelona (2007) 2008, p.101-116.

Garcia-Portugués, Esther, Mariano Andreu (1888-1976). Biografía y catálago razonado, Barcelona, ArsNostrum ed. 2019.

Murga Castro, Idoia (2012), Pintura en danza. Los artistas españoles y el ballet (1916-1962), Madrid, Consejo Superior de Investigaciones Científicas, Instituto de Historia.

Murga Castro, Idoia (2017), Escenografía de la danza en la Edad de la Plata (1916-1936), Madrid, Consejo Superior de Investigaciones Científicas (2009) 2017.

Suárez-Pajares, Javier, y Acker, Yolanda, «Los compositores españoles y el ballet en el siglo XX», Ritmo para el Espacio. Los compositores españoles y el ballet en el siglo XX, (cat.exp.), Madrid, Centro de documentación de Música y Danza INAEM, 1998, p. 26, 51, 146 y 80-81 il.

Descàrregues

Publicades

2020-06-30

Com citar

Garcia-Portugués, E. (2020). Mariano Andreu i John Gielgud en Much Ado About Nothing. EMBLECAT, Estudis De La Imatge, Art I Societat, 1(9), 125–148. https://doi.org/10.56349/emblecat.166

Número

Secció

Articles

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 > >>