The Oratoire des Cordonniers' by Daniel Ogier. Message and symbol of a city

Authors

Keywords:

Art, música, Daniel Ogier, Romans, Carolina Poncet, Musée International de la Chaussure, arte, art, music

Abstract

The experience of Daniel Ogier in the show business as a decorator of stages and designer of wardrobe took to the artist to conceive an art integrating of different artistic demonstrations. Works in which intervene the music, the architecture, the sculpture and the painting, but especially the historical past of the building to create a new environment. In the Musée International of the Chaussure, the ancient convent of the Visitation, is elevated the Oratoire des Cordonniers in which all these premises the artist uses for reconstructing the space, helped by the music of Carolina Poncet, focusing in the Altarpiece come together the syntheses of the history of the city of Romans.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Esther Garcia-Portugués, ArsNostrum

PhD in Art History

Historian and Art Critic (ACCA and AICA)

References

"Costumes de Daniel Ogier. Orpheé aux enfers-Collection Òpera National de Paris", Bêtes de scène (cat. exp.), París, Les editions du Mécéne, BNF Bibliothèque Nationale de France, 2006, p. 89-91

"Dessin de Daniel Ogier pour Flore - Orpheé aux enfers", Au Fils de fleurs de jardins (cat. exp.), París Centre National du costume de scène et de la scénographie, Exposition de costumes de 6 décembre 2008 au 19 abril 2009, pp. 106-107

CARTIER, J., "Ariane Mnouchine rèpond", France-Soir au Festival de Cannes, 30 mai 1978.

CHAZAL, R., "Critiques."Molière un siècle, un théatre, une vie", France-Soir au Festival de Cannes, 30 mai 1978.

GÉVAUDAN, F., "Entretien avec Daniel Ogier (costumier de Molière)", Cinéma 78, núm. 236-237, Août-septembre 1978, p. 132-136.

MARTINOTY, J.L. i NOTARBARTOL, Y., Oratorio per i napoletani che dormono sotto i nostri piedi, (cat.exp.), Nápoles, Palacio Real de Nápoles, 30 de septiembre al 30 de octubre de 2005.

OGIER, D., El Retablo de Albacete. Oratorio de María Magdalena, Albacete, Centro Cultural La Asunción, del 5 al 27 de febrero de 2009.

OGIER, D., L'Oratoire des Cordonniers (cat. exp.), Romans, Musée International de la Chaussure, del 23 d'abril al 6 de setembre de 2009.

SALVETTI, G., El siglo XX, Historia de la Música, vol. 10, Madrid, Turner Música, 1986.

"Daniel Ogier, Le retable peint le pouvoir des images", de Plaisance du Gers, 25 novembre de 1995.

"Tête D'Or, l'Oratorio", Lyon citoyen, 2003, p. 25.

"L'Oratoire. Daniel Ogier. Orangerie du parc de la Tête d'Or", Le Journal des Arts, núm 180, 7-20 novembre 2003.

Marie-Aude Roux, "Adrienne Clostre", Le Monde, 9 août 2006.

"El arte barroco de Daniel Ogier", La Tribuna de Albacete, 5 de febrero de 2009, p. 18-19.

"La moderna Magdalena", La Verdad, 6 de febrero de 2009, p. 48.

"Daniel Ogier inaugura en La Asunción 'El retablo de Albacete' ", El día, 6 de febrero de 2009, p.15.

"Arturo Moya ofrece un concierto en La Asunción", El Pueblo, 6 de febrero de 2009, p. 17.

"Pintura y música", La Tribuna de Albacete, 7 de febrero de 2009, p. 57.

Domingo Henares, "Que nadie lo diga", La Verdad, 8 de febrero de 2009, p.18.

"Culte du sample", Romans Mag, núm.236, mars 2009, p. 19.

"Daniel Ogier révélé", Romans Mag, núm. 237, avril 2009, p.18-19.

"L'oratoire des Cordonniers", Romans Mag, núm. 237, avril 2009, p.23.

Downloads

Published

2012-06-30

How to Cite

Garcia-Portugués, E. (2012). The Oratoire des Cordonniers’ by Daniel Ogier. Message and symbol of a city. EMBLECAT, Estudis De La Imatge, Art I Societat, (1), 75–82. Retrieved from https://publicacions.emblecat.com/EMBLECAT/article/view/30

Issue

Section

Llenguatges (text i imatges)